Werkwijze

In mijn coaching & in de YouBrand™ Academy maak ik gebruik van NLP-technieken en jarenlange ervaring in de marketingcommunicatie. Zo heb ik o.a. ervaring als content marketeer, intranet manager, projectcommunicatie, overheidscommunicatie, corporate communicatie, gebiedsmarketing, community manager en als coach & trainer.

Al deze ervaring – aangevuld met kennis uit de wetenschap en uit talloze boeken en vakliteratuur – combineer ik tot nieuwe, eigen inzichten. Ik verbind datgene wat belangrijk is, om jou te leren hoe je een ijzersterk persoonlijk merk creëert en een expertstatus/persoonlijk leiderschap claimt.

Maar het gaat hier niet over mij. Het gaat over jou.

Het vertrekpunt: wie ben jij?

Behalve je naam, wat weet je nog meer van jezelf?

Een sterk persoonlijk merk begint bij jou. Wie ben jij? Welke waarden gidsen jou door het leven? Hoe WIL jij gezien worden? Hier gaan we mee aan de slag door een aantal ogenschijnlijk simpele oefeningen, die diep aan jouw ware kern raken. En last but not least: we gaan JOUW high income skill bepalen en/of aanscherpen.

Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP)

Persoonlijk leiderschap kan nooit tot stand komen als jij jouw eigen emoties en jouw overtuigingen niet (h)erkent. In deze fase focussen we daarom op het verkrijgen van grip op de manier waarop jij met jezelf – en met anderen – communiceert. Dit is een belangrijk fundament voor latere communicatie.

We gaan samen kijken naar hoe jij geconditioneerd bent en hoe jou dit helpt – of tegenhoudt – in jouw leven.

Je publiek bepalen

Aan wie kún je waarde leveren met wat jij kent & kunt – en aan wie GA je waarde leveren? Het mooie van dit leven is dat jij hier zelf keuzes in kunt maken. Als je eenmaal bepaalt hebt wie je wilt bereiken met jouw boodschappen gaan we kijken naar hoe we die verbinding kunnen maken. We gaan ervoor zorgen dat jij social media voor je gaat laten werken, in plaats van dat social media JOU gebruikt. Monetizing the internet.

Marketing

Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap blijft hangen bij de mensen? Dat doe je door vertrouwen, verbinding en door te raken op gevoelsniveau. Zoals Steve Jobs ook al zei: “Marketing is about values. It’s a complicated and noisy world, and we’re not going to get a chance to get people to remember much about us. No company is. So we have to be really clear about what we want them to know about us.

In deze fase gaan we van jouw persoonlijke kernwaarden richting een merkidentiteit. Compleet met kernboodschappen, een passende huisstijl en het slim gebruiken van storytelling.

Opschalen

Je wilt zoveel mogelijk mensen bereiken met jouw boodschap, toch? Je wilt een following opbouwen, groeiende zichtbaarheid en tegelijkertijd ook AAN je bedrijf en AAN je leven kunnen blijven werken… Dat doe je door op te schalen. Maar: een bedrijf kan nooit groter groeien dan jijzelf. Dit geldt zéker wanneer je in de kennisindustrie zit. Dus moet je slim opschalen. Hoe je dit doet leer ik je vanuit eigen ervaring – en vanuit de kennis van de grootste masterminds op aarde.

Keep going is keep growing only if one keeps adding values in others’ lives through the path of his life’s journey.

– Anuj.