“Met waardevolle content stoom je je klanten klaar”

waardevolle content

Nee, dit zijn niet mijn woorden. Het zijn de woorden van transformatiecoach Debbie Bernasco. Een echte powervrouw, waar ik nog steeds enorm naar op kijk. Debbie uitte deze woorden in één van haar podcasts en ik vond het een mooi voorbeeld om aan te halen – en om jullie te vertellen WAAROM het zo ont-zet-tend belangrijk is om content te delen. Zéker wanneer je een kennisondernemer of andere ambitieuze solopreneur bent.

Op mijn homepage staat ook niet voor niks “Als ze je niet kennen, kunnen ze niet voor je kiezen”. Ik vertel mijn klanten dan ook altijd dat ze a) aan hun persoonlijke merk moeten werken, b) een bedrijf op moeten bouwen wat een vertrouwensreputatie heeft en c) altijd moeten streven naar het maken van de meest kwalitatief hoogwaardige producten of diensten in hun branche.

En dat ze content moeten delen. Met een verdeling van 80% geven en 20% nemen.

Waardevolle content

Lieve ondernemer, het delen van waardevolle content is MEGA belangrijk voor je business.

Een klant die in contact komt met jou, die wilt jou observeren, die wilt je voelen, die wilt AL jouw content in zich opnemen. Die wilt een relatie met je opbouwen en zich verbinden met jou. En dat proces begint vaak al lang voordat je ook nog maar het eerste 1-op-1 contact met elkaar hebt gehad.

Voor iedere 1.000 euro maak je 1 uur content. Als jouw aanbod 10.000 euro kost… dan moet je dus op zijn minst (minimaal) 10 uur aan waardevolle content maken – én dit zichtbaar kunnen maken bij je potentiële klant. Dat heeft als resultaat dat degene die jou (nota bene: zelf) benaderd ook veel sneller “Ja” zegt op wat jij hebt te bieden. Ze hebben namelijk zichzelf al overtuigd. Jij hoeft ze alleen nog maar over de laatste drempel te helpen.

Wees dus niet bang om jouw kennis gratis weg te geven. Ik zeg altijd: verleid met educatie, maar VERKOOP de transformatie! 💕

Geef een reactie

*